Forgotten Title Help me !!! Recherche d'une novel

Discussion in 'I'm Looking For...' started by lulufanfiction, Jan 30, 2021.

Tags:
  1. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    Ohayo mina-San,
    J’ai vraiment besoin de votre aide. J’ai complément oublié le nom d’un roman que je:cry: voudrais finir (et relire éventuellement) et impossible de la retrouver avec les tags. J’ai lu une partie, il y un moment et je souhaiterais la relire et surtout la finir prochainement.
    Je fais un résumé des moments que je me rappelle pour éventuellement la rappeler à certains d’entre vous. Attention au spoil.

    FL est une jeune femme qui va consacré tout son temps à aider son fiancé (appelons le monsieur connard) au prix de sa carrière d’artiste. il est PDG d’une petite entreprise de divertissement ou au moins quelqu’un d’important. Elle est d’une petite famille connu mais à perdu contacte pour devenir artiste. Suite à la tromperie de son conjoint avec un artiste plutôt connu de l’agence, elle décidera de se venger. FL rencontre ML (mister badass) avec qui elle va passer un contrat de mariage (pour la belle famille) mais cachera aux yeux de la population de peur des répercutions sur sa carrière. Je sais pas trop si il y a une renaissance (seconde chance) ou si elle l'apprend par d'autre moyen mais elle va reprendre sa carrière d’artiste grace a la révélation qu’elle a replacer la maitresse pour un défiler de mode. Finalement, malgré les difficultés rencontré (une cause de l’ex et de la maitresse), FL triomphe. Elle fini par se venger et ruiné l’agence. Toutefois se n’est que le début, FL, indépendante, choisi de ne pas utilisé la puissance de ML, héritier d’une richissime et puissante famille et PDG de la plus grande entreprise du monde du divertissement, et entre dans une nouvelle agence. Apres plusieurs péripéties et de nouveaux problème avec sa nouvelle agence, elle fini par entrer dans l’agence de son mari. On découvre qu’elle est la fille unique une famille importante qui a été enlevé enfant par un membre éloigné de la famille pour permettre à sa famille et surtout sa propre fille de jouir du luxe. Il pense qu’elle est morte avant de la rencontré. Mais son enquête révèle la mort d’une enfant dans les montagnes, qui, il suppose être FL.
    Ps: FL et ML tombe de plus en plus en amour malgré que se soit un contrat à la base.
    Voilà tout se ne me je rappelle de l’histoire. J’espère que sa parle à quelqu’un. Merci d’avance ;)
     
    Last edited: Jan 31, 2021
  2. Halcyon Observer

    Halcyon Observer Full stop

    Joined:
    Jul 21, 2019
    Messages:
    746
    Likes Received:
    2,312
    Reading List:
    Link
    Oh dear, I'm not familiar with French at all.

    Where's the translator?
     
  3. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    sorry i am really bad at English so i use google translate. I have another discussion completely in English if you have no problem with the linguistic errors. :blobsweat_2:
     
  4. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    Ohayo mina-san,
    I really need your help. I also forgot the name of a novel that I would like to finish (and possibly reread) :cry:and impossible to find it with the tags. I read a part a while ago and I would like to re-read it and especially finish it soon. I am summarizing the moments that I remember to possibly remind some of you. Watch out for the spoiler.

    Mc is a young woman who will devote her time to help and forgive her fiancé (let's call him mister asshole) at the cost of her career as an artist. She is from a small family known but has lost contact to become an artist. However, following the deception of her spouse with an artist rather known to the agency, she decides to end it and get revenge. I'm not sure if there is a rebirth or not but she will resume her career and despite difficulties, mc triumphs. She ends up taking revenge and ruins the agency. She is going to meet ML (mister badass) with whom she will enter into a marriage contract (for the in-laws) but hide from the eyes of others. Independent Mc chooses not to use the power of ml, heir to an extremely rich and powerful family and CEO of the biggest company in the entertainment world and joins a new agency. After several adventures, she ends up entering her husband's agency and it is discovered that she is the only daughter of an important family who was abducted as a child by a distant member of the family to allow her family and especially her own daughter to enjoy luxury. He thinks she died before he met her. But his investigation reveals the death of a child in the mountains, who he assumes is mc.
    Ps: mc and ml fall more and more in love despite being a contract at the base.​

    In addition to this, you need to know more about it. That's all I remember from the story. Hope its talking to someone. Thank you in advance ;)
     
  5. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    I should have learned English more seriously. I feel embarrassed to use google translate because of the errors it produces. :oops:
    I hope that will not prevent anyone from finding the title of the work.
     
  6. sonido

    sonido Well-Known Member

    Joined:
    Apr 18, 2017
    Messages:
    60
    Likes Received:
    45
    Reading List:
    Link
    La traduction n'est pas aussi mauvaise que vous le pensez. Au cas où vous vous poseriez la question, cela est également traduit par google de l'anglais vers le français. J'ai bien peur de ne pas connaître le roman que vous recherchez.
     
  7. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    Vraiment dommage. je doutais que ça ne serait pas facile :(
    c'est pas grave, un jour ou l'autre quelqu'un finira bien par reconnaitre cette oeuvre. positivons (y)
     
  8. lulufanfiction

    lulufanfiction Active Member

    Joined:
    Jun 10, 2020
    Messages:
    14
    Likes Received:
    2
    Reading List:
    Link
    I can add that this novel takes place completely in the modern era and does not touch the tag "ancient times". I don't think there is a reincarnation either, but rather a "second chance".